EL BOTÀNIC ARA

ÉS TARDOR AL JARDÍ

TEMPS DE BAIES I CAIGUDA DE FULLES

GABINET DE CULTURA I COMUNICACIÓ

Responsable: Eva Pastor
Tècnics: Maite Martínez i Elisa Caballer

Telf. 96 315 68 06/24
cicbotanic@uv.es
eva.pastor@uv.es
marllom7@uv.es
elisa.caballer@uv.es

Informació en activitats culturals

Telf. 963156816
cicbotanic@uv.es 

- Horari d'atenció: de dilluns a divendres de 9 a 14 h

- Fora d'aquest horari pots cridar a la taquilla del Botànic: 963156817

ALTRES ANYS
2025

AGENDA | ACTES I ACTIVITATS
JOVENTUT I PLANETA

JOVES ARTISTES DAVANT L’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

DIA: 25 NOVEMBRE 2023

HORA: 17.00 h – 21.30 h
LLOC: Jardí exterior
Entrada gratuïta

DESCRIPCIÓ

El Jardí Botànic posà de manifest novament el seu compromís amb la defensa del medi ambient i albergarà l’esdeveniment artístic del col·lectiu de joves artistes davant l’emergència climàtica Joventut i planeta. Una iniciativa de la promotora valenciana LAEX, que proposa una experiència en la qual l’art es converteix en vehicle per a l’expressió d’idees innovadores, unides pel ferm propòsit de crear consciencia mediambiental front al canvi climàtic i buscar solucions per crear un futur més sostenible.

Els visitants del Jardí tindran l'oportunitat de submergir-se en un món on l'art es converteix en una poderosa eina per a sensibilitzar sobre el canvi climàtic i la importància d'aconseguir un desenvolupament sostenible. I es que les obres d'aquests joves artistes busquen capturar l'essència dels desafiaments ambientals i motivar a la reflexió i l'acció.

Així el Botànic es converteix en l'escenari perfecte per a descobrir les creacions de joves talents amb perspectives fresques i originals sobre el canvi climàtic i que ens faran reflexionar sobre aquest tema clau a través de diferents disciplines artístiques: la poesia, la moda, l'escultura, l'audiovisual, el teatre i la fotografia.

ACTIVITATS

MODA: CALABRESE, ELISA MOLINA, LOLA CONESA & SOUND CURATOR: BLEU

Es duran a terme tres desfilades de moda de tres dissenyadores emergents de la ciutat, acompanyades d'un DJ, que crearà una atmosfera sonora al voltant de la proposta de cadascuna d'elles. Totes estes propostes mostraran un treball prèviament manufacturat, basat en el consum i el disseny sostenible de peces.

POESIA: ELSA MORENO

Elsa Moreno és una jove poeta transdisciplinar. La seua obra es centra en la revisió del mite romàntic amb una mirada crítica, encaminada a obrir nous models afectius que partisquen de la llibertat i les cures. La desconstrucció del amor romàntic és un pas necessari per assolir la plena igualtat de gènere (ODS 5), ja que l’amor romàntic descansa sobre la tradició heteropatriarcal.

TEATRE: LA CANADIENSE

Presentarà al Jardí Botànic un fragment de la seua producció, '2030'. En el marc de les actuals crisis climàtica, energètica i alimentària, aquests joves ens conviden a reflexionar al voltant del paper que cadascuna de nosaltres podem jugar en la transició equitativa cap a un sistema menys depredador de la natura. Una mirada crítica i activadora, des de la base, de la crisi del present.

ESCULTURA: LEO PUM X MARCO FERREIRA

Leo Pum realitzarà una instal·lació site-specific immersiva on es podrà veure des d'una perspectiva no humana l’ecosistema del Botànic. Mitjançant una màquina de fum i il·luminació (llum roja) sobre la diversa flora del Jardí, Leo mostra, partint d'una mirada postnatural, allò no perceptible pels humans. D'aquesta manera es genera una visió no antropocèntrica dels ecosistemes ajudant a sensibilitzar i comprendre les visions d'altres éssers vius o animals que habiten els entorns que ens envolten.

AUDIOVISUAL: CARLOS BAIXAULI

Al film performance de Carlos Baixauli es trobaran diferents tècniques del cine experimental. Amb imatges que pertanyen a l’esquelet vegetal d’algunes plantes i fulles, farà una reflexió crítica sobre les conseqüències de l’alteració antropogènica al medi natural. Així doncs, es pretén retornar-li una segona vida al material vegetal submergit en un oceà d’urani radioactiu.

FOTOGRAFIA: GINEBRA COTS

Proposa una història sobre la dualitat vida i mort que relaciona amb la de la fotografia analògica, revelat i negatiu. Relatada a través d'una sèrie de fotografies i fotogrames que refereixen a cadascun dels quatre elements de la natura. La vida és el revelat, polit i net. La mort és la foscor i abstracció del negatiu. Amb aquest collage l’artista vol reflectir que el salt de l'una a l'altra no és un procés lineal, primer s'han d'experimentar molts processos naturals i químics. La primera línia horitzontal ens parla de la vida, el revelat, el viu. En la segona recta comença esta transformació, les escletxes de vida terrestre i submarina s'intoxiquen en productes químics, concretament en lleixiu. Mentre que en la tercera s'abrasen i cremen, literalment.

DESCARREGA EL CARTELL