EL BOTÀNIC ARA

ÉS PRIMAVERA AL JARDÍ

DESPERTANT DE LA LETARGIA

GABINET DE CULTURA I COMUNICACIÓ

Responsable: Eva Pastor
Tècnic: Elisa Caballer

Telf. 96 315 68 06/24
cicbotanic@uv.es
eva.pastor@uv.es
elisa.caballer@uv.es

Informació en activitats culturals

Telf. 963156816
cicbotanic@uv.es 

- Horari d'atenció: de dilluns a divendres de 9 a 14 h

- Fora d'aquest horari pots cridar a la taquilla del Botànic: 963156817

ALTRES ANYS
2026

AGENDA | CICLE DE RUTA AMB EL BOTÀNIC
EXCURSIÓ 4: LA MUELA DE ARROYO CEREZO I LA CRUZ DE LOS TRES REINOS

CAMINANT PELS LÍMITS OCCIDENTALS (RACÓ D’ADEMÚS)

DIA: 23 SETEMBRE 2023

Primer dia de matrícula: 4 setembre 

Guia FPR: Víctor Benlloch

Guia botànica: Olga Mayoral

Preu: 30 €  (Dinar de camp)  

Eixida 8 h Arribada 20 h

Ruta: La Muela de Arroyo Cerezo, o com és coneguda per la zona, Muela del Royo, és una magnífica mola cretàcica que vigila des d’un extrem tota la vall del Túria. És un dels límits occidentals de la província de València, i és per aquesta raó, que podem trobar l’entrada d’interessants elements florístics que no hi ha a cap altre lloc de la geografia valenciana, com per exemple Arenaria vitoriana. Des d’Arroyo Cerezo, aldea que pertany al municipi de Castielfabib, pujarem, per la font de l’Abrevador, a la Muela, per arribar a La Cruz de los Tres Reinos, encreuament entre les províncies de Conca, Terol i València, des d’on començarem la baixada per tornar altra vegada a Arroyo Cerezo.

Dificultat: mitjana - alta

Durada de l’excursió 6 h Desnivell 250 m

MATRÍCULA

1. El Jardí Botànic organitza aquest cicle d’excursions amb diferents guies especialitzats que ens ajudaran a conèixer de primera mà el patrimoni natural de la nostra terra, amb la col·laboració de Fil per Randa Viatges.

2. La matrícula inclou la ruta guiada per personal expert, el transport amb autobús i l’assegurança de viatge.

3. Per formalitzar-la, cal reservar places telefonant al número 96 315 68 16/00, de dilluns a divendres 9 a 14 hores, per correu electrònic a l’adreça: cicbotanic@uv.es o emplenant el formulari d’inscripció a la web www.jardibotanic.org.

4. Recordeu facilitar al Botànic totes les dades dels assistents: nom, cognoms, NIF, telèfon i e-mail.

5. Una vegada confirmada la plaça, heu de fer el pagament mitjançant un ingrés o transferència al número de compte de Caixabank, ES59 2100 7729 16 1300229797

6. Després, cal fer arribar el justificant de pagament al Jardí per correu electrònic a cicbotanic@uv.es

7. L’últim dia de pagament serà el dimarts anterior a l’eixida. En cas de no rebre en aquest termini el justificant s’anul·larà la plaça, però s’ha d’avisar igualment al Botànic en cas de baixa per a poder cobrir-la.

8. En cas de no assistir a l’excursió no es tornarà l’import d’aquesta. Tan sols les anul·lacions fetes abans de l’últim dia de pagament tindran devolució de l’import i sempre per transferència bancària.

ACLARIMENTS

- El punt d’eixida i arribada serà el Botànic (C/ Quart, 80).
- Totes les persones assistents han d’anar amb l’autobús.
- Totes les persones assistents han de valorar prèviament la dificultat de la ruta i considerar-se preparades per a realitzar-la.
- El dia de l’excursió, els guies són els responsables de prendre decisions que afecten al seu desenvolupament en el cas de que apareguen imprevistos.
- L’hora de tornada de l’excursió és aproximada i està subjecta a canvis.
- El Botànic es reserva el dret a fer canvis en la ruta proposada/descrita.
- El Botànic es reserva el dret de cancel·lar l’excursió en cas de mal oratge o de no arribar a un nombre mínim de persones inscrites. S’avisarà, com a molt tard, el dijous anterior a l’eixida i es tornarà l’import de la matrícula, sempre per transferència bancària.

CONSELLS PRÀCTICS

- Cal dur botes de muntanya o calcer adequat per caminar per sendes i camins de muntanya, és molt important portar el peu i els turmells protegits per evitar accidents.
- Cal dur gorra o barret per protegir-se del sol i protector solar, motxilla, cantimplora amb una suficient quantitat d’aigua, i impermeable si les condicions meteorològiques ho recomanen.
- El bastó pot ajudar-te, si en tens, porta’l.
- Recorda que, a banda del dinar, és recomanable portar també menjar per a esmorzar o per fer un mos durant el camí. Tria entre un entrepà, una peça de fruita, fruits secs... el que més t’agrade!