EL BOTÀNIC ARA

ÉS ESTIU AL JARDÍ

LLUM, COLOR I FRESCOR

GABINET DE CULTURA I COMUNICACIÓ

Responsable: Eva Pastor
Tècnic: Elisa Caballer

Telf. 96 315 68 06/24
cicbotanic@uv.es
eva.pastor@uv.es
elisa.caballer@uv.es

Informació en activitats culturals

Telf. 963156816
cicbotanic@uv.es 

- Horari d'atenció: de dilluns a divendres de 9 a 14 h

- Fora d'aquest horari pots cridar a la taquilla del Botànic: 963156817

ALTRES ANYS
2026

AGENDA | ACTES I ACTIVITATS
EL MUSEU MÒBIL DE GABRIELA ACHA

UNA GENEALOGIA QUE CAMINA

DIA: 17 MAIG 2026

HORA: 11 h
DURACIÓ: 2 h i 30 min
LLOC: Jardí Botànic de la Universitat de València.
Entrada gratuïta abonant l'entrada al Jardí. Cal inscripció prèvia, aforament limitat. 

INSCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

Per segon any el Jardí Botànic acull una experiència artística organitzada pel Festival 10 Sentidos. Com es transporta la memòria del que ha sigut silenciat? El Museu Mòbil és la resposta de Gabriela Acha: una arquitectura nòmada on el cos de l'artista es converteix en el propi museu. Mitjançant motxilles-vitrina carregades a l'esquena, l'obra de Marta F. Gimeno, Cecilia Vidal i Irene Zottola ix a l'encontre dels visitants, desplaçant l'art institucional cap al diàleg directe, el frec i la mirada compartida sota els arbres.

Aquesta performance de baixa petjada i alt impacte emocional utilitza el caminar com a eina de difusió cultural. En aquest museu itinerant, el públic del Botànic deixa de ser un espectador passiu per a convertir-se en un interlocutor en una experiència íntima que desafia la rigidesa dels murs tradicionals.

L'origen d'aquesta peça cristal·litza en una urgència contemporània: recuperar el llegat invisibilitzat de les dones en les ciències naturals i les arts. Inspirada en figures com Catalina Beaulieu —recol·lectora clau la labor de la qual va quedar en l'ombra—, l'obra es converteix en un acte de justícia històrica. Igual que el planeta lluita per regenerar els seus ecosistemes, aquesta instal·lació busca regenerar la nostra memòria col·lectiva.

SOBRE L'ARTISTA

Gabriela Acha es una artista visual cordobesa y maestranda en el programa ArtScience de la Real Academia de Arte de La Haya. Su obra profundiza en el binomio arte-naturaleza, destacando su proyecto de plantas en resina realizado durante su residencia R.A.R.O. en Buenos Aires. Esta investigación, desarrollada junto a María Colombo y Hernán Rojo, indaga en la preservación de lo efímero y sus limitaciones temporales. Ha expuesto sus piezas en Mansión Boero y en el Gallery Day de Palermo (Espacio Paraguay).

Per a més informació sobre Gabriela i la seua obra podeu accedir al seu instagram (@achagabriela) i a la seua pàgina web.